Roolipelihaaste 2: Toisaalta, toisaalta (maalis-huhtikuu)

Valvoja: Tylypahkamafia

Avatar
Lazlo Silverstein
Lahna
Viestit: 527
Liittynyt: 15. Joulukuuta 2016, 20:46
Tupa: Rohkelikko

Roolipelihaaste 2: Toisaalta, toisaalta (maalis-huhtikuu)

Viesti Kirjoittaja Lazlo Silverstein »

Roolipelihaaste 2: Toisaalta, toisaalta (maalis-huhtikuu)
Deadline: pe 30. huhtikuuta 2021 kello 23.59
Etkö tiedä, mikä on roolipelihaaste? Lue lisää täältä!

Tehtävänanto
Vuoden toisessa roolipelihaasteessa jatketaan vähän siitä, mihin edellisessä haasteessa jäätiin. Tämänkertaisen kirjoitusharjoitteen tarkoitteena on syventää ymmärrystään itsestään, joskin tässä sovelluksessa ennemmin ehkä hahmostaan ja mahdollisesti myös hahmon pelaajasta. Esiin voi tulla asioita, joita hahmo ei niinkään muille, saati itselleen myöntäisi. Tarkoituksena on täydentää 20 Toisaalta…, toisaalta… ja 20 Minä olen… -virkettä roolipelihahmosi näkökulmasta. Kaikkia 40 virkettä ei toki ole pakko täydentää, joten ota sellainen määrä, miltä itsestäsi tuntuu hyvältä.

Maalis-huhtikuun roolipelihaasteena on siis Julia Cameronin kirjoittaman ja Pekka Pakkalan suomentaman Kultasuoni – Matka luovuuden sydämeen -kirjan (2007, 200) tehtävä ”Katsopa asiaa tältä kannalta – toisaalta… ja toisaalta”, jota on inhimillisyyden seurauksena hieman sovellettu. Kirjassa mainitaan, että kyseessä on nopea kirjoitusharjoite. Tein tämän kokeilun vuoksi omalla roolipelihahmollani ja sain sen tehtyä noin kahteenkymmeneen minuuttiin, jos jonkinlaista osviittaa ajankäytölle haluaa.

Käytännössä tämä haaste koostuu kahdesta osasta. Ensimmäisessä osassa täydennetään 20 Toisaalta …, toisaalta… -virkettä. Tätä tehdessään voi huomioida mahdolliset ”näennäiset vastakkaisuudet” (Cameron 2007, 200) ja pohtia hahmon ajatusmaailmaa. Toisessa osassa täydennetään 20 Minä olen… -virkettä, joissa ensimmäiset 10 ovat ”virallisia” ja loput 10 ”salaisia”. Tässä kohdassa pääset pohtimaan, kuka/minkälainen roolipelihahmosi on virallisesti (avoimesti muille) sekä salaisesti (sisäisesti, tietää vain itse). Voit täydentää kohdat yhdellä tai useammalla sanalla, miten vain haluat. Koska tämä on tarkoitettu nopeaksi harjoitteeksi, niin ensimmäiseen tai ensimmäisiin ideoihin voi ja kannattaa tarttua.

Selvyyden vuoksi tässä vielä lyhyt nosto valituista Lazlolla/Lazlona täydentämistäni virkkeistä, jotta idea välittynee paremmin.
Esimerkki
1. Toisaalta haluisin seurustella, toisaalta en mä kehtaa.
2. Toisaalta tykkään aamupaloista, toisaalta siellä on liikaa porukkaa.
3. Toisaalta sukunimen käyttö häiritsee, toisaalta liiallinen tuttavallisuus häiritsee.
4. Toisaalta pukeudun mielelläni, toisaalta vaatteet stressaa paljon.

VIRALLISESTI
1. Minä olen valvojaoppilas.
2. Minä olen täysi-ikäinen.
3. Minä olen outo.

SALAISESTI
11. Minä olen ihan mukava.
12. Minä olen huono taikaolentojen kanssa.
Tähän haasteeseen voi osallistua niin oppilas- kuin henkilökuntahahmolla, ja halutessaan myös useammalla hahmolla. :3 Muistathan pitää täydennetyt lauseesi hyvänmaun rajoissa (ei K18-asioita) ja suomenkielisinä.
Tästä voit kopioida Toisaalta…, toisaalta… -listan

Koodi: Valitse kaikki

1. [i]Toisaalta[/i]… , [i]toisaalta[/i] 
2. [i]Toisaalta[/i]… , [i]toisaalta[/i] 
3. [i]Toisaalta[/i]… , [i]toisaalta[/i] 
4. [i]Toisaalta[/i]… , [i]toisaalta[/i] 
5. [i]Toisaalta[/i]… , [i]toisaalta[/i] 
6. [i]Toisaalta[/i]… , [i]toisaalta[/i] 
7. [i]Toisaalta[/i]… , [i]toisaalta[/i] 
8. [i]Toisaalta[/i]… , [i]toisaalta[/i] 
9. [i]Toisaalta[/i]… , [i]toisaalta[/i] 
10. [i]Toisaalta[/i]… , [i]toisaalta[/i] 
11. [i]Toisaalta[/i]… , [i]toisaalta[/i] 
12. [i]Toisaalta[/i]… , [i]toisaalta[/i] 
13. [i]Toisaalta[/i]… , [i]toisaalta[/i] 
14. [i]Toisaalta[/i]… , [i]toisaalta[/i] 
15. [i]Toisaalta[/i]… , [i]toisaalta[/i] 
16. [i]Toisaalta[/i]… , [i]toisaalta[/i] 
17. [i]Toisaalta[/i]… , [i]toisaalta[/i] 
18. [i]Toisaalta[/i]… , [i]toisaalta[/i] 
19. [i]Toisaalta[/i]… , [i]toisaalta[/i] 
20. [i]Toisaalta[/i]… , [i]toisaalta[/i] 
Tästä voit kopioida Minä olen… -listan

Koodi: Valitse kaikki

[u]VIRALLISESTI[/u]
1. [i]Minä olen[/i] 
2. [i]Minä olen[/i] 
3. [i]Minä olen[/i] 
4. [i]Minä olen[/i] 
5. [i]Minä olen[/i] 
6. [i]Minä olen[/i] 
7. [i]Minä olen[/i] 
8. [i]Minä olen[/i] 
9. [i]Minä olen[/i] 
10. [i]Minä olen[/i] 
[u]SALAISESTI[/u]
11. [i]Minä olen[/i] 
12. [i]Minä olen[/i] 
13. [i]Minä olen[/i] 
14. [i]Minä olen[/i] 
15. [i]Minä olen[/i] 
16. [i]Minä olen[/i] 
17. [i]Minä olen[/i] 
18. [i]Minä olen[/i] 
19. [i]Minä olen[/i] 
20. [i]Minä olen[/i] 
Pisteytys
Ensimmäisestä hahmosta palkitaan 20 tupa/roolipelipistettä, toisesta 10, ja kaikista seuraavista 5 pistettä/hahmo. Täysiä pisteitä varten tarvitaan kaikkiaan yhteensä 20 täydennettyä virkettä (eli puolet 40:stä virkkeestä), ja tätä lyhyemmät kirjoitukset pisteytetään täydennettyjen virkkeiden kokonaislukumäärän mukaan (ensimmäisestä hahmosta 1 piste/kohta, toisesta 0,5 piste/kohta, sitä seuraavista 0,25 piste/kohta) Halutessaan voi täydentää kaikki virkkeet, muttei se vaikuta täysien pisteiden määrään.

Voit vapaasti valita, mitä virkkeitä täydennät ja kuinka monta. Täten voit halutessasi keskittyä vain toiseen osaan tai ottaa molemmista virkkeitä hahmosi täydennettäväksi.

Palautus
Virkkeet voit postata suoraan vastauksena tähän topiikkiin tai linkkinä luovuustopiikistasi löytyvään kirjoitukseesi. Jos osallistut useammalla hahmolla, postaathan jokaisen osallistumisesi (tai linkit niihin) erikseen.

Linkin voit tehdä seuraavalla koodilla:

Koodi: Valitse kaikki

[url=URL-osoite]Linkin teksti[/url]
Lazlo Silverstein, Rohkelikko, 7. lk, valvojaoppilas
”You don't know what you deserve / That's why you end up hurt
But you never listen / Take my advice as criticism / Then make the worst decisions”

avatar: Black Clover, Secre <3 / text: girl in red, You Stupid Bitch
Lyra Turner
Jäsen
Viestit: 21
Liittynyt: 10. Helmikuuta 2019, 14:05

Re: Roolipelihaaste 2: Toisaalta, toisaalta (maalis-huhtikuu)

Viesti Kirjoittaja Lyra Turner »

Höhöö, ensimmäinen ropehaasteosallistumisen Lyralla, olkaa hyvä <3

Egoboostaus
Korpinkynnen huispausjoukkueen etsijä.

Paras tapa voittaa väittely on olla oikeassa.
Avatar
Elena Summers
Puhpallura
Viestit: 416
Liittynyt: 24. Maaliskuuta 2018, 16:33
Tupa: Puuskupuh

Re: Roolipelihaaste 2: Toisaalta, toisaalta (maalis-huhtikuu)

Viesti Kirjoittaja Elena Summers »

Tässä olisi Elenan ropehaaste :D
Elena Summers, yksi Puuskupuh-tuvan päivänsäteistä <3
Sophie Fortune
Taikuri
Viestit: 25
Liittynyt: 5. Elokuuta 2018, 19:55
Tupa: Puuskupuh

Re: Roolipelihaaste 2: Toisaalta, toisaalta (maalis-huhtikuu)

Viesti Kirjoittaja Sophie Fortune »

Höhöö, osallistuin myös Sophiellakin. Salaisuuksien paljastus
Luottamus on elävä tunne. Se kasvaa ihmissuhteen myötä. Se on hauras, helposti särkyvä ja usein korjaamaton.

Puuskupuhin sydämellinen tyttö, joka vakaasti aikoo huippumalliksi.
Gabriel Rover
Jäsen
Viestit: 13
Liittynyt: 4. Marraskuuta 2020, 18:47
Tupa: Luihuinen

Re: Roolipelihaaste 2: Toisaalta, toisaalta (maalis-huhtikuu)

Viesti Kirjoittaja Gabriel Rover »

1. Toisaalta vihaan tätä koulua, toisaalta en haluaisi olla missään muualla.
2. Toisaalta inhoan porukoitani, toisaalta minulla on niitä ikävä.
3. Toisaalta pelkään tulevaisuutta, toisaalta en enää jaksa ajatella sitä.
4. Toisaalta inhoan ihmisiä, toisaalta kaipaisin ystävää.
5. Toisaalta koulu on helppoa, toisaalta en jaksa kiinnostua läheskään kaikesta.
6. Toisaalta tuntuu, että minulta odotetaan liikoja, toisaalta muiden odotukset eivät enää kiinnosta.
7. Toisaalta olen kiitollinen sedälleni, toisaalta siellä asuminen tuntuu yhä väärältä.
8. Toisaalta asiat tuntuvat ylitsepääsemättömiltä, toisaalta minun on vaan pakko selvitä.
9. Toisaalta itkeminen on ikävää, toisaalta se auttaa asioiden käsittelyssä.
10. Toisaalta pidän ihmisistä, toisaalta en osaa enää luottaa juuri kehenkään.
11. Toisaalta haluan apua, toisaalta en koe, että ansaitsisin sitä näin pieneen ongelmaan.
12. Toisaalta luihutupa on lempipaikkani koulussa, toisaalta en kestä, jos siellä on liikaa ihmisiä.
13. Toisaalta haluaisin kirjoittaa veljille, toisaalta tiedän, ettei isä antaisi heidän lukea kirjettä minulta.
14. Toisaalta liika sosiaalisuus väsyttää, toisaalta olen jatkuvasti yksinäinen.
15. Toisaalta rakastan kirjoja, toisaalta inhoan pänttäämistä.
16. Toisaalta pidän huispauksesta, toisaalta pohdin, kuulunko joukkueeseen.
17. Toisaalta tiedän olevani ikävä ihminen, toisaalta haluan uskoa, että jotkut ihmiset pitävät minusta.
18. Toisaalta elän musiikista, toisaalta sekin tavallaan kuluttaa minua.
19. Toisaalta olen taiteellinen, toisaalta en haluaisi esitellä piirroksiani monille.
20. Toisaalta rakastan pähkinöitä, toisaalta en saa syödä niitä liikaa.

VIRALLISESTI
1. Minä olen lyöjä.
2. Minä olen kitaransoittaja.
3. Minä olen kofeiiniaddikti.
4. Minä olen agstiteini.
5. Minä olen hyvä koulussa.
6. Minä olen synkkä.
7. Minä olen rauhallinen.
8. Minä olen kolmas pyörä.
9. Minä olen lojaali.
10. Minä olen kunnianhimoinen.

SALAISESTI
11. Minä olen tunteellinen.
12. Minä olen väkivaltavastainen.
13. Minä olen lukutoukka.
14. Minä olen väsynyt kamppailemaan elintilastani.
15. Minä olen aina pitänyt kielistä.
16. Minä olen ollut pitkään epävarma itsestäni.
17. Minä olen tuntenut oloni pitkään aika huonoksi.
18. Minä olen hävennyt avun hakemista.
19. Minä olen aina pitänyt virallisista pukukoodeista.
20. Minä olen kyllästynyt ruotimaan sitä, mikä minulla on hätänä.
Avatar
Jayden Lewis
Tylypahkamafian kätyri
Viestit: 111
Liittynyt: 3. Helmikuuta 2018, 23:33
Tupa: Rohkelikko

Re: Roolipelihaaste 2: Toisaalta, toisaalta (maalis-huhtikuu)

Viesti Kirjoittaja Jayden Lewis »

Tässä olisi vähän Jayn ajatusmaailmaa.
Avatar
Rafael Hawkes
Taikuri
Viestit: 39
Liittynyt: 20. Syyskuuta 2019, 20:51
Tupa: Luihuinen

Re: Roolipelihaaste 2: Toisaalta, toisaalta (maalis-huhtikuu)

Viesti Kirjoittaja Rafael Hawkes »

1. Toisaalta olen ylpeä ollessani Hawkes, toisaalta sukunimi tuo liikaa painolastia.
2. Toisaalta haluaisin haistattaa suvulleni pitkät ja karata Sophien kanssa, toisaalta pelkään seurauksia.
3. Toisaalta rakastan Sophieta, toisaalta mietin, olisiko Sophie tyytyväisempi jonkun muun kanssa.
4. Toisaalta olen vapaa tekemään mitä vain haluan, toisaalta haluan täyttää minulle asetetut odotukset.
5. Toisaalta haluan opiskella jästitietoa, jotta tiedän jotain jästeistä, toisaalta en tarvitse jästitietoa mihinkään.
6. Toisaalta olen välillä mustasukkainen Zackille Sophiesta, toisaalta minusta on kiva jutella Zackin kanssa Sophiesta, kun olemme samaa mieltä Sophien parhaista piirteistä. <3
7. Toisaalta haluaisin kirota Turnerin, toisaalta haluaisin motata häneltä silmän mustaksi. Mutta hän on tyttö. PAHUS.
8. Toisaalta haluaisin pitää kunnon bileet viimeisen vuoden kunniaksi, toisaalta olen iloinen, jos vain rämmin lukuvuoden jotenkin läpi.
9. Toisaalta haluan valmistua kiitettävin arvosanoin, toisaalta en jaksaisi enää opiskella.
10. Toisaalta haluaisin tehdä kaikkea luvatonta viimeisenä kouluvuonnani, toisaalta en halua menettää johtajapojan titteliäni.
11. Toisaalta olen kunnianhimoinen huispauksessa, toisaalta en aio tehdä siitä itselleni ammattia, joten sillä ei loppupeleissä ole minulle niin suurta väliä.
12. Toisaalta voisin vaihtaa perheeni Sophien perheeseen, toisaalta en kadehdi Sophieta.
13. Toisaalta haluaisin auroriksi, toisaalta tiedän, että minulta odotetaan jotain vähän rauhallisempaa ammattivalintaa.
14. Toisaalta osaan miellyttää ihmisiä helposti, toisaalta tuntuu, että ärsytän monia paljon, enkä edes tiedä syytä.
15. Toisaalta pidän suklaasta, toisaalta olen huolissani linjoistani. D:
16. Toisaalta pidän itseäni naistenmiehenä, toisaalta olen yhden naisen mies. <3
17. Toisaalta pidän itseäni tiimihengen luojana, toisaalta Luihuisen joukkue on osoitus siitä, etten osaa hommaani.
18. Toisaalta haluaisin olla rikas ja kuuluisa, toisaalta tuntisin siitä huonoa omaatuntoa.
19. Toisaalta haluaisin Willin takaisin koululle, toisaalta nähtyäni Willin Kanadassa, olen iloinen hänen puolestaan.
20. Toisaalta haluaisin lopettaa yrittitiedon heti, toisaalta tarvitsen sitä, jos haluan auroriksi.

VIRALLISESTI
1. Minä olen Luihuisen kapteeni..... eikun siis varakapteeni.
2. Minä olen Luihuisen johtajaoppilas.
3. Minä olen kunniallinen Hawkes.
4. Minä olen rehellinen, kunnollinen ja tunnollinen opiskelija.
5. Minä olen unelmapoikaystävä.
6. Minä olen opettajien lempioppilas (paitsi Carrowin).
7. Minä olen komea huispaaja. (Jos en komea, niin ainakin karismaattinen.)
8. Minä olen hyvä ihmissuhteissa.
9. Minä olen huumorintajuinen.
10. Minä olen vain Sophien! <3
SALAISESTI
11. Minä olen oikeasti katsellut vähän muitakin. Anteeksi. T_____T Katsoa saa, muttei koskea!
12. Minä olen epävarma itsestäni.
13. Minä olen epävarma tulevaisuudestani ja siitä, haluanko sittenkään auroriksi.
14. Minä olen ihan hiton epävarma siitä, haluanko esitellä Sophieta perheelleni.
15. Minä olen haluaisin laittaa ranttaliksi ja tehdä kaikkea luvatonta, koska olen ollut liian kunnollinen.
16. Minä olen kärsinyt matkapahoinvoinnista koko pienen ikäni ja puoli koulua ei tiedä siitä.
17. Minä olen yleensä se, joka on jättänyt eikä tullut jätetyksi.
18. Minä olen huolissani maineestani.
19. Minä olen ihan hirveä miellyttäjä.
20. Minä olen UNELMIESI MIES. <3 (riippumatta siitä, kuka tätä lukee, paitsi jos olet Carrow, Turner, Fowler tai McGregor)
Avatar
José Da Silva
Lahna
Viestit: 624
Liittynyt: 1. Tammikuuta 2020, 20:20
Tupa: Korpinkynsi

Re: Roolipelihaaste 2: Toisaalta, toisaalta (maalis-huhtikuu)

Viesti Kirjoittaja José Da Silva »

Sain vihdoinkin tämän kasaan, ja onnistuin vielä ujuttamaan mukaan muutaman ei niin negatiivisenkin jutun! Josén ristiriitainen elämä
Avatar
Ciarán O'Dwyer
Ylläpidon kätyri
Viestit: 997
Liittynyt: 3. Marraskuuta 2013, 19:58
Ammatti: Lipilinnan Lepakoiden jahtaaja
Viesti:

Re: Roolipelihaaste 2: Toisaalta, toisaalta (maalis-huhtikuu)

Viesti Kirjoittaja Ciarán O'Dwyer »

1. Toisaalta tiedän puuttuvani toisten ihmisten elämään liikaa, toisaalta he tekisivät tyhmiä valintoja ilman minua.
2. Toisaalta olen sitoutumiskammoinen, toisaalta olen jo onnellisesti naimisissa.
3. Toisaalta en pidä lapsista, toisaalta olen jo neljän lapsen kummisetä.
4. Toisaalta olen huono pitämään lupauksia, toisaalta en ole tehnyt niitä kovin montaa.
5. Toisaalta minulla on hyvät käytöstavat, toisaalta en jaksa noudattaa niitä puoliakaan ajasta.
6. Toisaalta pidän itseäni älykkäämpänä kuin muita, toisaalta huomaan toisinaan olevani ihan hiton tyhmä, toisaalta on parempi olla vain toisinaan tyhmä kuin jatkuvasti.
7. Toisaalta en halua taikaministeriöön, toisaalta pidän vallasta.
8. Toisaalta tulkitsen ihmisiä hyvin, toisaalta muuan Daniel Crimson on käskenyt olla tekemättä ylimääräisiä päätelmiä.
9. Toisaalta en osaa laittaa ruokaa, toisaalta tunnistan jo, miltä raastin näyttää.
10. Toisaalta olen hyvä johtaja, toisaalta minua yleensä aluksi inhotaan siksi, että puhun suoraan, enkä pyri pehmittämään sanojani pelkän hyvän mielen ylläpitämiseksi.
11. Toisaalta opettaminen on hauskaa, toisaalta oppilaat ovat välillä hyvin rasittavia.
12. Toisaalta voisin antaa periksi vaimolleni ja suostua yrittämään lasta, toisaalta en näe itseäni lainkaan isänä.
13. Toisaalta voisin myös työskennellä myös taikaministeriössä, toisaalta en halua antaa isälleni sitä iloa, että teen niin kuin hän haluaa.
14. Toisaalta pidän Aureliaa tyhmänä, toisaalta minun pitäisi varmaan huolestua, koska pidän häntä samanlaisena kuin itseäni.
15. Toisaalta pidän viskistä, toisaalta yritän vähentää alkoholin käyttöäni.
16. Toisaalta pidän ihmisten ongelmien ratkaisemisesta, toisaalta en jaksa ihmisten ongelmia puoliakaan ajasta.
17. Toisaalta pidän erilaisten jäynien tekemisestä toisille ihmisille, toisaalta olen itseeni kohdistuvien vitsien suhteen tosikko.
18. Toisaalta kihlaukseni Taran kanssa oli hyvä muisto, toisaalta siitä jäi hitolliset traumat, kun Tara lähti kotoa pariksi viikoksi kosintani jälkeen.
19. Toisaalta näen helposti muiden ihmisten väliset orastavat suhteet ja jännitteet, toisaalta olen hyvin sokea omissa ihmissuhteissani.
20. Toisaalta tulen ihmisten kanssa hyvin toimeen halutessani, toisaalta tarvitsen vain kourallisen luotettavia ystäviä.

VIRALLISESTI
1. Minä olen Lipilinnan Lepakoiden jahtaaja eli ammattihuispaaja.
2. Minä olen pesunkestävä huispausfanaatikko.
3. Minä olen huispauslesken aviomies.
4. Minä olen kyylä.
5. Minä olen keittiöpsykologi.
6. Minä olen, kuten sanottua, neljän lapsen kummisetä ja jostain syystä selvää kummisetäainesta.
7. Minä olen suorasanainen.
8. Minä olen egoistinen kusipää.
9. Minä olen ongelmanratkaisija.
10. Minä olen sarkastinen naljailija.
SALAISESTI
11. Minä olen kontrollifriikki.
12. Minä olen tosikko.
13. Minä olen luotettava ystävä.
14. Minä olen muiden tapauksessa epäluotettava juonittelija.
15. Minä olen lievästi alkoholismiin taipuvainen.
16. Minä olen toimittanut pari ihmistä vankilaan (ja pois sieltä).
17. Minä olen moniongelmainen.
18. Minä olen yllättävän läheisyydenkipeä.
19. Minä olen oman edun tavoittelija.
20. Minä olen tunnevammainen.
On the wrong side of heaven and the righteous side of hell
Avatar
Colin Quill
Tylypahkan kauhu
Viestit: 198
Liittynyt: 24. Elokuuta 2020, 20:46
Tupa: Puuskupuh

Re: Roolipelihaaste 2: Toisaalta, toisaalta (maalis-huhtikuu)

Viesti Kirjoittaja Colin Quill »

Minä, koska muutkin. Colin <3
Colin Quill. they/them. hufflepuff. 17 yo. johtajaoppilas, varapj, man of culture, weeb, kpop stan, partyヾ( ͝° ͜ʖ͡°)ノ♪
잘 되는 일이 하나 없이
세상 모든 게 답답해
I feel isolated
나는 여기 왜 있지라고 말할 때

song: nine.i - young boy
Viestiketju Lukittu