Normaalia huonompi yllätys

Valvoja: Tylypahkamafia

Avatar
Sebastian Madison
Ylläpidon kätyri
Viestit: 966
Liittynyt: 27. Joulukuuta 2013, 11:00
Tupa: Rohkelikko

Re: Normaalia huonompi yllätys

Viesti Kirjoittaja Sebastian Madison »

"Mutta kun Sam olisi ollut hyvä vaihtoehto. Olisimme näyttäneet yhdessä hyvältä." Sebastian nurisi Lucakselle. Se olisi ollut totta. Sebastian ja Samantha näyttivät varsin hyviltä yhdessä. Vaikka olivatkin sisaruksia. Samilla oli kuitenkin hyvä tyyli, kuten myös Sebastianilla. Olihan se totta, että Sam saisi tansseihin jonkun muun parin kuin veljensä, mutta silti! Samassa Sebastian muisti hiuksensa.
"Toisaalta... ovatpahan hiukseni rauhassa!" Sebastian lopulta tokaisi Lucakselle. Tuskin kukaan muu tytöistä uskaltaisi koskea Sebastianin hiuksiin kuin siskonsa.

"Jaajaa." Sebastian sanoi Lucaksen kertoessa, että Underwood oli ollut hänelle palveluksen velkaa.
Sebastian katseli vielä tarkkaan rohkelikko listaa. Kenessäkään tytössä ei ollut sinällään mitään vikaa. Sebastian ei kuitenkaan tuntenut mitään suurta intoa läheä kenenkään kanssa tansseihin. Etenkään kun Samantha oli hylätty vaihtoehto.
"Okei, tämä lista on koluttu. Saisinko seuraavan?" Sebastian pyysi.

"Hei muuten! Päätetäänkö samalla sinulle pari?" Sebastian kysyi innoissaan. Jos he pääsisivätkin etsimään Lucakselle paria, ehkä Sebastian unohtuisi kokonaan!
"En halua kuitenkaan viedä parasta tyttöä nenäsi edestä." poika jatkoi koettaen kuulostaa uskottavalta.
Sebastian Madison || Yliopisto || Moderaattori
Avatar
Lucas Mac Fhionnlaigh
Eliittiä
Viestit: 165
Liittynyt: 1. Syyskuuta 2014, 20:48
Tupa: Rohkelikko
Viesti:

Re: Normaalia huonompi yllätys

Viesti Kirjoittaja Lucas Mac Fhionnlaigh »

”Sebastian! Ette näyttäisi hyviltä vaan epätoivoisilta!” Lucas korotti ääntään kuulostaen itsekin jo hieman epätoivoiselta. Hän oli toki samaa mieltä siitä, että sekä Sebastian että Samantha näyttivät varsin hyviltä. Sellaisella miellyttävällä tavalla hyviltä. Kaksoset olivat pitkiä ja urheilullisia ja hymyilivät paljon. Mutta miten hän oikein saisi Sebastianin ymmärtämään, että siskonsa kanssa meneminen näyttäisi kaikkea muuta kuin hyvältä? Se näyttäisi vielä pahemmalta kuin yksin meneminen! Miten Sebastian ei tajunnut sitä?

”Katso”, Lucas aloitti välittämättä Sebastianin kommentista koskien tämän hiuksia, ”yksin meneminen on vähän noloa. Tiedäthän, sillä tavalla ’en saanut paria’ –noloa. Mutta, jos menet siskosi kanssa, se on vain ’en saanut paria ja tiedän että se on noloa’ –noloa! Ja ihan vähän creepya!” Hän toivoi, että Sebastian nyt ymmärtäisi, että yksin meneminenkin olisi parempi kuin siskon pyytäminen tanssiaisiin. Eihän toinen nyt kuitenkaan oikeasti halunnut mennä tanssiaisiin Samanthaa. Tai ainakin jos halusi, niin hänellä olisi käsissään aivan toisenlainen ongelma.

Lucas ilahtui, kun Sebastian pyysi seuraavan listan nähtäväkseen. Ehkä tämä vihdoin oli ymmärtänyt jutun juonen. Hän tosin oli vähän pettynyt, että rohkelikkojen listalta ei ollut löytynyt ketään. Tai ehkä Sebastian vain tahtoi käydä läpi kaikki vaihtoehdot ennen päätöksen tekemistä. Lucas ojensi tälle puuskupuhtyttöjen listan, sillä jos rohkelikot eivät kelvanneet, olisivat puuskupuhit selkeästi heti seuraava vaihtoehto. Hän itse jatkoi edelleen Luihuisten listan tutkimista, kunnes pääsi Hestian nimeen. Hetken mietittyään hän veti listalta senkin yli punaisella musteella. Eihän Sylvana kuitenkaan lähtisi Sebastianin pariksi.

”Mitä? Minulle?” Lucas kysyi hieman hämmentyneenä nostaen katseensa pergamentista, kun Sebastian ehdotti, että he päättäisivät hänellekin tanssiaisparin, ”no… ihan miten vain. Olen ajatellut itse asiassa Aimeeta, kuten ehdotit – jos hän suostuu lähtemään kanssani enää uudestaan – tai sitten Samanthaa. Mutta tietysti vain, jos se olisi sinulle okei! Ja ihan vain kavereina. Äläkä katso minua noin! Se on minulle okei, koska hän ei ole minun siskoni! Mutta ehkä kuitenkin Aimee…” Samanthassa kuitenkin oli se vika, että tämä oli miltei yhtä pitkä kuin veljensä – eli toisin sanoen miltei 20 senttimetriä Lucasta itseään pidempi. Mikä ei näyttäisi tanssiaisissa kauhean hyvältä.
"Ja mä rakastun taas, oon tyhmä ja heikko. Kahleist vapaudun vaan jos tunteit yhtään ei oo."
Lucas Mac Fhionnlaigh, Rohkelikko, 6. luokka, huispausjoukkueen etsijä ja kapteeni
Avatar
Sebastian Madison
Ylläpidon kätyri
Viestit: 966
Liittynyt: 27. Joulukuuta 2013, 11:00
Tupa: Rohkelikko

Re: Normaalia huonompi yllätys

Viesti Kirjoittaja Sebastian Madison »

"Häh! Sanotko minua noloksi!" Sebastian sanoi muka-kauhuissaan. "Olen aina mennyt joko yksin, tai Samin kanssa." Sebastian jatkoi. Lucas tuskin oli tiennyt sitä, että Sebastian oli mennyt aiemmin tansseihin Samin kanssa. Ei Sebastian ollut edes ajatellut, että tansseihin meneminen siskon kanssa olisi jotenkin noloa. Saati sitten, että yksin meneminen olisi noloa! Ehkäpä sen takia kukaan ei kiinnostunut Sebastianista. Joka oli ihan hyvä. Nyt poika todellakin pitäisi huolen siitä, että menisi tansseihin vain oman sinkkukerhonsa kanssa.

Sebastian tutkaili listaansa. Nimet olivat melko tuntemattomia pojalle Russellia lukuunottamatta.
"Miten minun pitäisi osata valita näistä joku, kun ei minulla ole aavistustakaan millaisia nämä tytöt ovat.." Sebastian mutisi, enemmän itselleen kuin Lucakselle. Ehkä hänen johtajapoikana ja entisenä valvojaoppilaana olisi pitänyt tuntea oppilaita vähän paremmin, mutta Sebastian oli ollut varsin taitava pakoilemaan vastuuta. Rohkelikot Sebastian sentään tiesi nimeltä ja osasi yhdistää kasvot nimiin, mutta muiden tupien kanssa hänellä oli ongelmia.

Lucas alkoi Sebastianin iloksi miettimään omia parivaihtoehtojaan. Russell oli suunnitelmissa, mitä Sebastian vähän epäilikin ja niin oli myös Sebastianin sisko! Sebastianin oli vaikea peitellä ihmetystään ja sen Lucaskin taisi huomata. Toisaalta... Samantha voisi olla hyvä vaihtoehto Lucaksen pariksi. Viime tansseissa Sebastian ei ollut nähnyt siskoaan ollenkaan! Joka tarkoittaisi sitä, että Sebastian voisi jatkaa Lucaksen ja Hestian saattamista yhteen!
"Olisin iloinen jos menisit Samanthan kanssa!" Sebastian sanoi hymyillen ystävälleen. "Eihän Russell ole ollenkaan huono vaihtoehto, mutta... ainakin Sam saisi jonkun parin. Ja vieläpä hyvän parin!" Sebastian sanoi. Olisihan Lucas hyvä pari. Jopa Sebastian olisi huolinut Lucaksen! Se kertoi jo paljon.
Sebastian Madison || Yliopisto || Moderaattori
Avatar
Lucas Mac Fhionnlaigh
Eliittiä
Viestit: 165
Liittynyt: 1. Syyskuuta 2014, 20:48
Tupa: Rohkelikko
Viesti:

Re: Normaalia huonompi yllätys

Viesti Kirjoittaja Lucas Mac Fhionnlaigh »

”No… sanoin!”, Lucas myönsi Sebastianille, ”kun kukaan mukaan ei ilmeisesti aio sanoa sitä sinulle!” Hän kuitenkin katui sanojaan heti, kun oli sanonut ne, sillä eihän Sebastian nyt oikeasti ollut varsinaisesti nolo kuin korkeintaan ihan vähän. Tai siis, yksin meneminen ei ollut ehkä ihan hirveän noloa. Eikä välttämättä siskonkaan kanssa meneminen. Mutta se oli kyllä kiistatta noloa, että Sebastian tahtoi niin kovasti mennä tanssiaisiin siskonsa kanssa eikä selvästi vaikuttanut edes haluavan harkita muita vaihtoehtoja!

”Tarkoitan vain, että sinun kannattaisi ehkä edes miettiä jotain muitakin vaihtoehtoja”, hän lopulta yritti pehmentää sanomaansa laskien samalla luihuisten listan kädestään, ”luulen, että pelkästään Rohkelikossakin olisi jo monta tyttöä, jotka mielellään menisivät kanssasi. Sinun pitäisi antaa heille edes mahdollisuus.” Oikeasti Lucasta ei tietenkään kiinnostanut mahdollisuuden antaminen jollekin epätoivoisesti Sebastianiin ihastuneelle tytölle. Hänen tarkoituksensahan oli vain ollut auttaa Sebastiania parin löytämisessä. Mutta Sebastian teki auttamisen nyt juuri hieman vaikeaksi!

”No, voit kysyä minulta”, Lucas ilmoitti Sebastianin ihmetellessä, että miten pitäisi osata valita joku tietämättä yhtään, millaisia nämä olivat, ”useimmat niistä ovat ihan normaaleja.” Hänellä itsellään oli melko hyvä käsitys ainakin kaikista rohkelikoista ja myös melko suuresta osasta puuskupuheja. Korpinkynnet alkoivat mennä jo vähän vaikeaksi ja luihuiset nyt tietysti olivat lähestulkoon kaikki järjestään jo huonoja vaihtoehtoja. Sieltä sai normaaleja ja mukavia tyttöjä etsiä kissojen ja koirien kanssa.

”Niinkö?” Lucas kysyi rypistäen hieman kulmiaan, kun Sebastian hymyili hänelle ja vaikutti melkein innokkaalta, kun hän mainitsi ajatelleensa pyytävänsä ehkä Samanthaa tanssiaisiin. Hän oli aina ajatellut, että kavereiden siskot olivat vähän pois laskuista. Ilmeisesti Sebastian kuitenkin piti häntä todella hyvänä ystävänään ja luotti häneen, jos tämä oli suorastaan tunkemassa kaksoissiskoaan hänen parikseen. Ajatus siitä lämmitti hiukan hänen mieltään, mutta ajatus päätä pidemmästä tanssiparista sen sijaan ei.

”Luulen kyllä, että pyydän Aimeeta… Samanthaa sitä paitsi on jo varmaan pyytänytkin joku muu”, hän lopulta totesi yrittäen kuulostaa siltä, ettei ollut suoranaisesti torjumassa Samanthaa. Sebastianhan saattaisi suuttua siitä. Ja eihän Samanthassa mitään vikaa ollut. Paitsi ne ylimääräiset senttimetrit, jotka Lucakselta itseltään puuttuivat.
"Ja mä rakastun taas, oon tyhmä ja heikko. Kahleist vapaudun vaan jos tunteit yhtään ei oo."
Lucas Mac Fhionnlaigh, Rohkelikko, 6. luokka, huispausjoukkueen etsijä ja kapteeni
Avatar
Sebastian Madison
Ylläpidon kätyri
Viestit: 966
Liittynyt: 27. Joulukuuta 2013, 11:00
Tupa: Rohkelikko

Re: Normaalia huonompi yllätys

Viesti Kirjoittaja Sebastian Madison »

Tämä oli kaiketi sitä tosiystävyyttä. Lucas myönsi sanoneensa, että Sebastian oli nolo! Eihän kukaan puolituttu kehdannut sanoa toiselle, että tämä oli nolo! Joten kyllä, tämän oli pakko olla oikeaa ystävyyttä. Ajatus siitä teki Sebastianin iloiseksi. Oli kiva tietää, että toinen piti häntä myös ystävänä.

Lucas mainitsi, että Sebastianin pitäisi antaa mahdollisuus rohkelikkotytöille. Poika nyrpisti nenäänsä huomaamattaan. Hän ei osannut selittää Lucakselle kunnolla, miksei halunnut mennä tansseihin kenenkään kanssa.
"Toinen tupa olisi parempi. Mieti nyt jos teen jotain typerää ja joudun katsomaan tanssipariani joka päivä tuvassa!" Sebastian marisi. Syy oli vain yksi monista, mutta olipahan edes joku syy.

"Harmin paikka. Olisi ollut kiva nähdä teidät yhdessä tansseissa." Sebastian sanoi vähän pettyneenä. Eiköhän poika saisi jotenkin Russellin pois tieltä kun Sebastian koettaisi saada Sylvanan ja Lucaksen yhteen, mutta Aimeen kanssa se olisi huomattavasti hankalampaa!

Lopulta Sebastian luovutti puuskupuhien listan kanssa. Tanssiparin etsiminen oli liian hankalaa.
"Suosittele jotain tyttöjä." Sebastian sanoi ja jou kulauksen juomastaan. Lucaksen suositukset olisivat varmaan parempia kuin jonkun satunnaisen nimen valinta listalta.
Sebastian Madison || Yliopisto || Moderaattori
Avatar
Lucas Mac Fhionnlaigh
Eliittiä
Viestit: 165
Liittynyt: 1. Syyskuuta 2014, 20:48
Tupa: Rohkelikko
Viesti:

Re: Normaalia huonompi yllätys

Viesti Kirjoittaja Lucas Mac Fhionnlaigh »

Lucas pyöritteli silmiään Sebastianin huolenaiheelle. ”Mitä niin typerää sinä muka voisit tehdä? Oksentaa hänen päälleen?” hän kysyi naurahtaen, koska ei todellakaan voinut keksiä mitään niin typerää, ettei toista voisi enää edes katsoa. Tai siis, kyllähän hän keksi helposti montakin tarpeeksi typerää juttua, mutta ei kuitenkaan mitään sellaista, mitä Sebastian ikinä mahdollisesti tekisi. Sitä paitsi, Sebastianhan valmistuisikin jo puolen vuoden päästä tanssiaisista, joten mahdollinen piina olisi kovin lyhytikäinenkin!

Myös Sebastianin kommentti siitä, että tästä olisi ollut kiva nähdä hänet ja Samantha yhdessä tansseissa oli vähintäänkin outo. Kaavailiko Sebastian hänestä jotain lankoa tai oliko Samantha ihastunut häneen tai jotain? Hän päätti jättää kommentin varmuuden vuoksi huomiotta. Etenkin, kun Sebastianin seuraavat sanat olivat paljon järkevämmät ja saivat hänet paremmalle mielelle. Vihdoin Sebastian otti tämän tosissaan ja vielä osoitti, että hänestä olisi apua tässä asiassa!

”No… Rohkelikosta – äläkä näytä tuolta, et sinä oikeasti voi tehdä mitään niin typerää! – löytyisi Laura Alword”, Lucas aloitti osoittaen nimeä listalta, ”hänhän harrastaa myös surffausta, tiedät varmaan hänet? Hän on minun luokallani. Hän on ihan okei.” Koska Sebastian kuitenkin oli niin haluton menemään kenenkään Rohkelikon kanssa – mikä oli aivan käsittämätöntä – Lucas vilkaisi myös Puuskupuhin listaa.

”Miten olisi Chloe Strongbow Puuskupuhista? Hänkin on samalla luokalla kuin minä. Olen kuullut, että hän pitää kovasti huispaajista, mutta sinäkin varmasti kelpaisit”, hän totesi katsellen nimeä listassa ja rypisti sitten kulmiaan, ”itse asiassa, miksei hän ole pyytänyt minua?” Hänhän oli sentään Rohkelikon huispauskapteeni, joten mikä boikotti tämä oli olevinaan? Ja harvinaisen hyvä etsijäkin vielä. Olisi ollut kohtuullista pyytää häntä.
"Ja mä rakastun taas, oon tyhmä ja heikko. Kahleist vapaudun vaan jos tunteit yhtään ei oo."
Lucas Mac Fhionnlaigh, Rohkelikko, 6. luokka, huispausjoukkueen etsijä ja kapteeni
Avatar
Sebastian Madison
Ylläpidon kätyri
Viestit: 966
Liittynyt: 27. Joulukuuta 2013, 11:00
Tupa: Rohkelikko

Re: Normaalia huonompi yllätys

Viesti Kirjoittaja Sebastian Madison »

"Tiedätkö kun en halua suhdetta. Ja tytöt olettavat aina ihan liikaa" Sebastian yritti vielä. Tuskin selittäminen kuitenkaan auttaisi. Lucas ei tässä asiassa ollut yhtään samalla aaltopituudella kuitenkaan. Oksentaminen tytön päälle olisi tietty myös noloa. Mutta nolompaa olisi, jos Sebastian joutuisi kieltäytymään pusuista ja halauksista ja muusta romanttisestä hömpästä, mistä tytöt pitivät.

"Lauraa mietin. Mutta en halua rohkelikkoa! Sitä paitsi, viimeksi hän oli kokkojuhlissa kissansa kanssa. Ja jos hänellä on kissa mukana, tanssiminen on mahdotonta." Sebastian selitti. Hän ei varsinaisesti valehdellut. Laura oli ihan mukava, mutta tyttö plus kissa oli mahdoton combo. "Surffaus on plussaa, mutta se ei riitä." Sebastian jatkoi.

"Ehkä hän pyytää myöhemmin sinua." Sebastian totesi Lucaksen mainitessa Chloe Strongbowin. Sebastian tiesi tytön etäisesti. "Mutta en minä hänen kanssa lähtisi. Muutenkaan. Mistä minä muka puhuisin? En tiedä huispauksesta mitään! Sitä paitsi, hänellä on liian vaaleat hiukset. Emme näyttäisi hyvältä parilta yhdessä." Sebastian halusi näyttää hyvältä parinsa kanssa, jos hänen oli pakko joku ottaa. Hän tiesi kuulostavansa hyvin pinnalliselta, mutta toisaalta... sitähän hän myös olikin. Ainakin vähän. Poika toivoi, että tytöt loppuisivat pian kesken. Tai jos eivät, hän toivoi että Lucas kyllästyisi ja toteaisi, ettei tästä parin etsinnästä olisi mitään hyötyä.
Sebastian Madison || Yliopisto || Moderaattori
Avatar
Lucas Mac Fhionnlaigh
Eliittiä
Viestit: 165
Liittynyt: 1. Syyskuuta 2014, 20:48
Tupa: Rohkelikko
Viesti:

Re: Normaalia huonompi yllätys

Viesti Kirjoittaja Lucas Mac Fhionnlaigh »

Lucas huokaisi turhautuneena Sebastianin argumentille suhteesta. Miksei toinen nyt voinut ottaa tätä tosissaan edes hetkeksi? Hän oli tehnyt parhaansa listojen eteen ja vielä miettinyt, kuka voisi olla mukavaa seuraa Sebastianille ja nyt Sebastian teki kaiken ihan turhaksi.

”Suhdetta?! Suhdetta?! Luuletko, että tämä on joku avioliittoneuvottelu? Jos minulla olisi suhde jokaisen tanssittamani tytön kanssa, minulla olisi jo joku haaremi!” hän valitti Sebastianille levitellen käsiään epätoivoisesti. Miten hän ikinä saisi pojan ymmärtämään mistään mitään? Mitä hän ei tietenkään ymmärtänyt oli se, että hän oli tanssittanut lähinnä vain etiketin ja asemansa ymmärtäviä hienoja puhdasverisiä neitoja. Sellaisia, joiden kanssa molemmat osapuolet olivat täysin tietoisia siitä, että kyseessä oli vain pramea näytelmä ja he olivat näyttelijöitä valmiilla vuorosanoilla.

”Ja olen kyllä tosi huolissani, jos olet tuota mieltä, mutta haluat silti mennä minun tai siskosi kanssa!” Lucas vielä jupisi tuijottaen vastapäätä istuvaa Sebastiania hetken haastavasti ennen kuin laski katseensa ja otti kulauksen kermakaljastaan. Se rauhoitti vähän, joskin Sebastianin seuraavat sanat saivat hänen verenpaineensa taas nousemaan. Nyt poika sai kissastakin jo kehitettyä ongelman!

”Miksi ihmeessä hänellä olisi kissa mukanaan tanssiaisissa?” hän kysyi lämmitellen samalla sormiaan kermakaljamukia vasten, vaikka se ei enää ollutkaan ihan niin lämmin kuin aluksi, ”sitä paitsi, sinähän sanoit, ettet tahdo edes tanssia, joten eikö se olisi juuri loistava sattuma?” Hän ei todellakaan pystynyt näkemään, että kukaan idiootti toisi tanssiaisiin mukanaan kissaa, joten Sebastianin nirsoilu alkoi vaikuttaa jo suorastaan tekosyiden armeijalta. Kissa, liian vaaleat hiukset, väärä tupa… Lucas rummutti sormillaan pöytää kärsimättömästi. Edes Sebastianin toteamus siitä, että ehkä Chloe pyytäisi häntä myöhemmin tanssiaisiin ei enää pelastanut poikaa.

”Aioin juuri sanoa, että voit saada kyllä Aimeenkin ja minä keksin jonkun muun, mutta varmaan keksit hänestäkin jotain vikaa”, Lucas valitti kuulostaen miltei loukkaantuneelta. Hän ei voinut ymmärtää Sebastianin nirsoilua. Kyseessä kuitenkin oli vain tanssiaiset eikä avioliitto tai edes seurustelu. Ei edes varsinaiset treffit! Hänet alkoi vallata jo luovutusmieliala Sebastianin suhteen. Vahinko sinänsä, sillä kuka tahansa tyttö olisi varmasti ilahtunut Sebastianin tanssiaiskutsusta.
"Ja mä rakastun taas, oon tyhmä ja heikko. Kahleist vapaudun vaan jos tunteit yhtään ei oo."
Lucas Mac Fhionnlaigh, Rohkelikko, 6. luokka, huispausjoukkueen etsijä ja kapteeni
Avatar
Sebastian Madison
Ylläpidon kätyri
Viestit: 966
Liittynyt: 27. Joulukuuta 2013, 11:00
Tupa: Rohkelikko

Re: Normaalia huonompi yllätys

Viesti Kirjoittaja Sebastian Madison »

Lucas ei selkeästi ymmärtänyt tyttöjä! Ei sitten lainkaan. Kyllä vain kaikki muut Sebastianin tutut olivat olleet tansseissa tyttöystäviensä kanssa - tai tulevien sellaisten. Ei ehkä Samantha, mutta kaikki muut! Sebastian päätti kuitenkin olla mainitsematta asiaa. Lucas vaikutti olevan jo varsin näreissään häneen. Turha olisi suututtaa poikaa yhtään sen enempää.

"Voisi hänellä ollla ihan hyvin! Olihan se mukana kokkojuhlissakin!" Sebastian mutisi itsekseen. Olihan kokkojuhliin normaalimpaa ottaa kissa mukaan kuin tansseihin. Silti. Sebastian ei edes olettanut, että Lucas ymmärtäisi, mutta aina kannatti yrittää.

Russellista olikin sitten hankalampi keksiä jotain huonoa. Sebastian oli aika varma, että tämä ja Lucas olivat aika hyviä kavereita, joten poika ei halunnut loukata Lucasia.
"En voisi viedä sinun ykkösvaihtoehtoasi. Se olisi ilkeää. Minulla olisi tansseissa varmasti tosi huono mieli." Sebastian totesi. Se tuntui parhaalta syyltä torjua Russellkin.
Sebastian Madison || Yliopisto || Moderaattori
Avatar
Lucas Mac Fhionnlaigh
Eliittiä
Viestit: 165
Liittynyt: 1. Syyskuuta 2014, 20:48
Tupa: Rohkelikko
Viesti:

Re: Normaalia huonompi yllätys

Viesti Kirjoittaja Lucas Mac Fhionnlaigh »

Vaikka Lucas olikin eri mieltä, hän ei edes jaksanut enää alkaa taistella Sebastianin kanssa, kun tämä väitti, että Alword saattaisi hyvinkin ottaa kissansa mukaan tanssiaisiin, koska se oli ollut kokkojuhlassakin. Sebastian kun nyt selvästi oli päättänyt, että kaikessa ja kaikissa oli jotain vikaa. Niinpä Lucas jäi vain silmäilemään poikaa tyytymättömänä samalla, kun tyhjensi kermakaljamukiaan raivolla. Hän ei voinut ymmärtää, miksi kukaan muu kuin Samantha ei muka kelvannut. Oliko Sebastianilla joku tyttö, josta tämä ei kertonut hänelle?

”Ei hän ole mikään ykkösvaihtoehto”, Lucas huokaisi turhautuneena laskiessaan välillä kermakaljamukinsa pöydälle, ”voin yhtä hyvin mennä kenen tahansa muunkin kanssa. Mutta en Sylvanan.” Viimeisen lauseen hän lisäsi äkkiä, koska Sebastian näytti hänestä siltä, että tämä oli juuri aikeissa ehdottaa sitä.

”En oikeasti tajua, mikä sinua vaivaa, mutta et selvästi ole nyt yhtään yhteistyöhaluinen”, Lucas kommentoi samalla, kun keräsi vähintäänkin loukkaantuneen näköisenä tekemiään listoja takaisin rullalle, ”luulin, että haluaisit mennä tanssiaisiin jonkun kanssa.” Poika laski katseensa alas pergamenttikääröön näpertäessään nauhaan jonkinlaista solmua. Hänestä Sebastianin sählääminen oli käsittämätöntä. Niin paljon tekosyitä.

Ja kaiken homman nimi oli se, että hänen pitäisi kuitenkin edelleen viedä joku tanssiaisiin, koska oli niin luihuisille sanonut. Ehkä hän ei ollut ollut täysin pyyteettömästi auttamassa Sebastiania parin hankkimisessa vaan toivonut, että he molemmat voisivat kärsiä tanssiaiset yhdessä, mutta sekään ei varsinaisesti selittänyt Sebastianin käytöstä. Eihän tämä voinut tietää hänen tarkoitusperistään.
"Ja mä rakastun taas, oon tyhmä ja heikko. Kahleist vapaudun vaan jos tunteit yhtään ei oo."
Lucas Mac Fhionnlaigh, Rohkelikko, 6. luokka, huispausjoukkueen etsijä ja kapteeni
Viestiketju Lukittu