Roolipelihaaste 2: Tuoksu (maalis-huhtikuu)

Valvoja: Tylypahkamafia

Avatar
Vincent Coates
Ylläpitäjä
Viestit: 311
Liittynyt: 20. Heinäkuuta 2015, 13:49
Ammatti: Koulukuraattori

Roolipelihaaste 2: Tuoksu (maalis-huhtikuu)

Viesti Kirjoittaja Vincent Coates »

Roolipelihaaste 2 (maalis-huhtikuu)
Deadline: su 30. huhtikuuta 2017 klo 23:59
Etkö tiedä, mikä on roolipelihaaste? Lue lisää täältä!

Tehtävänanto
Ensimmäisessä haasteessa vastailtiin kysymyksiin, mutta vuoden toisessa roolipelihaasteessa päästään taas kirjoittamaan pidempiä tekstejä. Tässä kuussa aiheena on tuoksu. Kirjoita siis roolipelivuoro/tarina/päiväkirjamerkintä/muu teksti, joka liittyy jotenkin tuoksuun tai tuoksuihin.

Ehkä haluat kirjoittaa jostain tuoksusta, josta hahmosi pitää? Kukkien tuoksu, vanhojen kirjojen tuoksu, kodin tuoksu... maailma on täynnä tuoksuja. Käyttääkö hahmosi jotain hajuvettä? Tai ehkä hän liemien tunnin jälkeen pohtii, miltä amortentia hänelle tuoksuisi? Voit tulkita haasteen vapaasti, ja kunhan tekstisi liittyy jotenkin hahmoosi ja johonkin tai joihinkin tuoksuihin, se hyväksytään. Vaikka sanana onkin tuoksu, hyväksytään kaikki hajuaistilla havaittavat hajut, joten voit myös kirjoittaa hahmosi mielestä epämiellyttävistä hajuista. Muistakaa kuitenkin tässäkin haasteessa pitää kirjoituksenne kaikenikäisille sopivana ja hyvän maun rajoissa.

Täysiä pisteitä varten kirjoituksesi tulee olla vähintään 500 sanaa pitkä. Voit valita kirjoituslajisi vapaasti, eikä kirjoituksesi tarvitse välttämättä olla yksi, yhtenäinen teksti, vaan voit vaikkapa kirjoittaa lyhyempiä pätkiä monista eri tuoksuista. Kirjoituksen päähenkilönä pitäisi kuitenkin olla AM-hahmosi jolle haasteen teet, eli tuoksuun liittyvä kirjoituksesi tulee myös liittyä hahmoosi valitsemallasi tavalla. Useammalla hahmolla osallistuminen on myös sallittua, mutta kirjoitathan heidän haasteensa erikseen. Pisteytys-kohdasta voit katsoa tarkemmin, kuinka tupa- ja roolipelipisteitä jaetaan useammilla hahmoilla osallistumisesta.

Osallistua voi niin oppilas- kuin henkilökuntahahmoillakin.

Pisteytys
Ensimmäisestä hahmosta palkitaan 20 tupa/roolipelipistettä, toisesta 10, ja kaikista seuraavista 5 pistettä / hahmo. Täysiä pisteitä varten tekstin kokonaispituuden tulee olla vähintään 500 sanaa, ja lyhyemmät kirjoitukset pisteytetään sanamäärän mukaan (esimerkiksi 250 sanalla saat 50% täysistä pisteistä). Kaikenmittaiset tekstit ovat sallittuja, mutta 500 sanan ylittämisestä ei anneta lisäpisteitä. Kaikki pisteet palkitaan osallistumisajan päätyttyä toukokuussa.

Palautus
Kirjoitukset postataan joko vastauksena tähän topikkiin tai luovuustopikkiisi. Mikäli postaat tekstisi luovuustopikkiisi, vastaa tähän topikkiin jättämällä linkki postaukseesi. Jos osallistut useammalla hahmolla, lähetäthän osallistumisesi (tai linkit niihin) jokaisen erikseen.
Koulukuraattori ja koulun johtoryhmän jäsen, Vincent Coates
Icon by Wicked_Visions
Lauren Moonstone
Taikuri
Viestit: 37
Liittynyt: 9. Helmikuuta 2017, 17:10
Tupa: Korpinkynsi

Re: Roolipelihaaste 2: Tuoksu (maalis-huhtikuu)

Viesti Kirjoittaja Lauren Moonstone »

Minun lempituoksuni on varmaankin minttupastillien sekä mintun tuoksu. Minun mielestäni minttupastillin tuoksua raikkaampaa ja ihanampaa tuoksua ei ole. Aina kun haistan minttupastillien tuoksun minä pysähdyn hetkeksi ja nautin minttupastillien lumoavasta tuoksusta. Joskus kun minua särkee päähän minä kaivan taskustani minttupastillit esiin ja haistelen niitä. Se lievittää minun pääkipua todella nopeasti. Minun isovanhempani kasvattavat keittiössään ruukussa minttua. Yleensä isovanhempieni luona minä vain istun keittiössä, luen hyvää kirjaa sekä haistelen minttua. Minä kyllä pidän enemmän minttupastillien kuin mintun tuoksusta. Välillä käytän todella vähän mintun tuoksuista hajuvettä, mutta pidän enemmän minttupastillien tuoksusta. Olisi ihanaa jos olisi minttupastillien tuoksuista hajuvettä vaikka en minä kyllä haluaisi minttupastillilta tuoksua.

Muistan, että pienenä minä pidin todella paljon kanelin tuoksusta, mutta nykyään olen allerginen kanelille ja jos haistankin kanelia minua alkaa pyörryttää. Muistan kuitenkin vielä kanelin tuoksun ja kyllä sekin ihan hyvän tuoksuista on. Pienenä aina kun oli korvapuusteja minä otin niitä huoneeseeni, mutta en syönyt niitä vaan haistelin niitä kunnes ne eivät enään tuoksuneet yhtään kanelilta. Kerran menin keittiöön hakemaan korvapuusteja ja huomasin pöydällä minttupastillirasian. Avasin sen ja haistelin niitä. Ne olivat niin hyvän tuoksusia, että otin sen rasian ja söin ne hetkessä. Siitä lähtien olen rakastanut minttupastillien tuoksua.

Epämiellyttävin haju on mielestäni vastaleikatun nurmikon haju. Aina kun haistan vastaleikatun nurmikon minua alkaa oksettaa. Vaarini on hyvin tarkka nurmikosta. Jos se on vähänkin liian pitkä, hän juoksee heti varastoon hakemaan ruohonleikkuria ja viidessä minuutissa ruohikko on taas tasainen ja lyhyt. Silloin minä juoksen nopeasti keittiöön, menen ikkunalaudan luo haistelemaan minttua ja otan minttupastillin. Aina kun puhun jostain tuoksusta tai hajusta (joka ei ole minttupastillin haju) minä yhtäkkiä puhun taas mintun tain minttupastillin tuoksusta. Mielestäni mintun ja minttupastillin tuoksu on vain niin lumoava

//pisteytetty - Coates
Kolmasluokkalainen Korpinkynteläinen joka rakastaa eläimiä ja piirtämistä.
Avatar
Vincent Coates
Ylläpitäjä
Viestit: 311
Liittynyt: 20. Heinäkuuta 2015, 13:49
Ammatti: Koulukuraattori

Re: Roolipelihaaste 2: Tuoksu (maalis-huhtikuu)

Viesti Kirjoittaja Vincent Coates »

Kirjoitin Coatesilla haasteen, vaikka se onkin vähän siinä rajalla, onko se tarpeeksi tuoksuihin liittyvä. Inspiroiduin kuitenkin tästä promptista kirjoittamaan Coatesista vähän koulumaailman ulkopuolella, joten ajattelin julkaista sen joka tapauksessa.

//pisteytetty - Coates
Koulukuraattori ja koulun johtoryhmän jäsen, Vincent Coates
Icon by Wicked_Visions
Avatar
Atlas Ironwood
Muodoton möykky
Viestit: 606
Liittynyt: 1. Elokuuta 2015, 18:43
Tupa: Luihuinen

Re: Roolipelihaaste 2: Tuoksu (maalis-huhtikuu)

Viesti Kirjoittaja Atlas Ironwood »

Atlaksen haaste valmis ja luettavissa seitsemännelle sivulle venyneestä luovuus-ketjustani! xD

//pisteytetty - Coates
Atlas Ironwood, 7.lk, Luihuisen emopallura & bändin kitaristi

I'll use you as a warning sign
That if you talk enough sense then you'll lose your mind
Avatar
Harold Benson
Haisku
Viestit: 487
Liittynyt: 29. Toukokuuta 2015, 20:08
Tupa: Korpinkynsi

Re: Roolipelihaaste 2: Tuoksu (maalis-huhtikuu)

Viesti Kirjoittaja Harold Benson »

Vähän mennyttä talvea liittyen vähän tuoksuihin, tuolta.

//pisteytetty - Coates
“Meistä jokainen on enemmän kuin anteeksannon arvoinen, osaanko olla muille entäs itselleni mä armollinen?”
– Jones, Anteeksi Antoi
Harold Benson (17), hitusen konservatiivinen viiksiniekka ja partanaama Korpinkynnestä. Korpinkynnen huispausjoukkueen entinen varakapteeni ja huispaaja.
Avatar
Anthony Underwood
Peittoburrito
Viestit: 312
Liittynyt: 9. Maaliskuuta 2014, 11:29
Tupa: Luihuinen

Re: Roolipelihaaste 2: Tuoksu (maalis-huhtikuu)

Viesti Kirjoittaja Anthony Underwood »

No niin, kirjoitinpa minäkin nyt Anthonysta jotain. Toivottavasti se liittyy tarpeeksi tuoksuihin. :D Ja toivottavasti en nyt tällä pilaa sateen tuoksua keneltäkään! xD Mutta kirjoitus on siis luettavissa kynäilytopastani täältä.

//pisteytetty - Coates
Anthony Underwood (Luihuinen, 1. vuoden jatko-opiskelija) (Avatar Ciarán)

I’m sorry - you hug me with all your strength
I let out a sigh past your shoulders
Tears rise up past your shoulders
But only I know how I look
Avatar
Vincent Coates
Ylläpitäjä
Viestit: 311
Liittynyt: 20. Heinäkuuta 2015, 13:49
Ammatti: Koulukuraattori

Re: Roolipelihaaste 2: Tuoksu (maalis-huhtikuu)

Viesti Kirjoittaja Vincent Coates »

Toiseen roolipelihaasteeseen osallistuminen on nyt päättynyt! Kiitokset kaikille osallistuneille! Pisteet jaetaan osallistuneille lähipäivinä. Mikäli pisteytyksestä tai mistään muusta haasteeseen liittyvästä tulee kysymyksiä, voit lähettää minulle yksityisviestiä, ja vastaan mahdollisimman pian.
Koulukuraattori ja koulun johtoryhmän jäsen, Vincent Coates
Icon by Wicked_Visions
Viestiketju Lukittu