Roolipelihaaste 5: Vahinko (syys-lokakuu)

Valvoja: Tylypahkamafia

Avatar
Lazlo Silverstein
Lahna
Viestit: 527
Liittynyt: 15. Joulukuuta 2016, 20:46
Tupa: Rohkelikko

Roolipelihaaste 5: Vahinko (syys-lokakuu)

Viesti Kirjoittaja Lazlo Silverstein »

Roolipelihaaste 5: Vahinko (syys-lokakuu)
Deadline: to 31. lokakuuta 2019 kello 23:59
Etkö tiedä, mikä on roolipelihaaste? Lue lisää täältä!

Tehtävänanto
Mukavaa syksyn alkua kaikille! Mikä vahinko, että olemme jo vuoden toiseksi viimeisessä roolipelihaasteessa. Mutta, ehkäpä se toimii soljuvan inspiraation lähteenä.

Syys-lokakuun roolipelihaasteen aiheena on siis vahinko, joten roolipelihaasteosallistumisessasi on hahmollesi tapahduttava vahinko. Saat itse päättää vahingon suuruuden, nolouden, kiusallisuuden, hyvät ja/tai huonot seuraukset, mutta vahinko se nyt vaan on. Täten tahalliset ruukun kaatamiset, siskon tönäiseminen sohvalta alas tai muutkaan tahalliset vahingoiksi naamioidut tilanteet eivät sovi tämän roolipelihaasteen suoritukseen.

Vahingot ovat inhimillisiä ja sattuvat ihan jokaiselle. Vahingon ei tarvitse olla kovin paha tai suuri sekä vain ja ainoastaan ikävä, vaan myös onnellisesti päättyvät vahinkotilanteet sopivat yhtä hyvin haasteosallistumisesi aiheeksi. Esimerkiksi vahingossa porrastungoksessa ihastukseen törmääminen, vahingossa ajatusten sanominen ääneen, vahingossa musteen kaataminen läksyjen päälle, vahingossa kaverin fletkumadon muusiksi tallominen, vahingossa koulun siepin hukkaaminen, vahingossa salaisuuden paljastaminen tai vaikka vahingossa ruuan maustaminen suolan sijasta sokerilla ovat kaikki vilpittömiä vahinkoja. Vahinkoja on monenlaisia, joten voit ihan vapaasti kirjoittaa myös jostain aivan muunlaisesta vahingosta, joka hahmollesi sattuu. Vahinkotilanteen ajankohdalla ja sijainnilla ei ole väliä.

Roolipelihaasteeseen voit osallistua niin oppilas- kuin henkilökuntahahmolla, ja halutessasi useammallakin hahmolla. :3

Pisteytys
Ensimmäisestä hahmosta palkitaan 20 tupa/roolipelipistettä, toisesta 10, ja kaikista seuraavista 5 pistettä/hahmo. Täysiä pisteitä varten tekstin kokonaispituuden tulee olla vähintään 500 sanaa, ja lyhyemmät kirjoitukset pisteytetään sanamäärän mukaan (esimerkiksi 250 sanalla saat 50 % täysistä pisteistä). Kaikenmittaiset tekstit ovat sallittuja, mutta 500 sanan ylittämisestä ei anneta lisäpisteitä.

Palautus
Kirjoitukset voi postata suoraan vastauksena tähän topiikkiin tai linkkinä luovuustopiikistasi löytyvään kirjoitukseesi. Jos osallistut useammalla hahmolla, postaathan jokaisen osallistumisesi (tai linkit niihin) erikseen.

Linkin voi tehdä seuraavalla koodilla:

Koodi: Valitse kaikki

[url=URL-osoite]Linkin teksti[/url]
Lazlo Silverstein, Rohkelikko, 7. lk, valvojaoppilas
”You don't know what you deserve / That's why you end up hurt
But you never listen / Take my advice as criticism / Then make the worst decisions”

avatar: Black Clover, Secre <3 / text: girl in red, You Stupid Bitch
Avatar
Aurelia Carrow
Lahna
Viestit: 975
Liittynyt: 30. Toukokuuta 2018, 19:54
Ammatti: Opettajaharjottelija

Re: Roolipelihaaste 5: Vahinko (syys-lokakuu)

Viesti Kirjoittaja Aurelia Carrow »

Höhöö, osallistuin ropehaasteeseen :D

Lilyn kuulumisia kaikille
Vakituinen ja varma tuliviskinjuontiseura, joka samalla hurmaa niin varatut kuin sinkutkin.

Jos pidät minusta lupaat poimia minulle kaikki tuikkivat tähdet tummalta taivaankannelta. Jos pidät minusta oikein paljon lupaat noutaa minulle hopeisen kuun taivaalta. Mutta jos rakastat minua et tee turhia lupauksia. – Nyyti
Avatar
Lazlo Silverstein
Lahna
Viestit: 527
Liittynyt: 15. Joulukuuta 2016, 20:46
Tupa: Rohkelikko

Re: Roolipelihaaste 5: Vahinko (syys-lokakuu)

Viesti Kirjoittaja Lazlo Silverstein »

Jee, sain osallistuttua tähän haasteeseen! Kirjoitin pitkästä aikaa näytelmäkerhosta, ja tämän haasteosallistumisen kirjoittaminen oli kyllä hauskaa.
Lazlo Silverstein, Rohkelikko, 7. lk, valvojaoppilas
”You don't know what you deserve / That's why you end up hurt
But you never listen / Take my advice as criticism / Then make the worst decisions”

avatar: Black Clover, Secre <3 / text: girl in red, You Stupid Bitch
Avatar
Elliot Mason
Fletkumato
Viestit: 351
Liittynyt: 3. Helmikuuta 2018, 23:30
Tupa: Rohkelikko

Re: Roolipelihaaste 5: Vahinko (syys-lokakuu)

Viesti Kirjoittaja Elliot Mason »

Jee, minäkin sain (tälleen viime tipassa taas vaihteeksi xD) kirjoitettua jotain aiheesta! Olin miettinyt tätä melko pitkään, joten kirjoittaminen kävi lopulta aika nopeasti, kun vaan tartuin vihdoin työhön. Joka tapauksessa, sain tuosta Lazlon haasteosallistumisesta inspiraation kirjoittaa myös Elliotin kerhojutuista, kun olen miettinyt niitä aika paljon, mutta olen dokumentoinut aika vähän. Joten tässä tulee siis vahinko koululehden toimituksesta, olkaa hyvät. xD
Elliot Mason || 7. luokka || Rohkelikon johtajapoika
"No, I don't take for granted all the time you've wasted making sacrifices for a fool
Oh, my friend, you're holding out your hand, I take it like an oar from the depth"
Viestiketju Lukittu