Viistokujalla

Valvoja: Tylypahkamafia

Emily Cale
Taikuri
Viestit: 32
Liittynyt: 13. Heinäkuuta 2015, 11:27
Tupa: Rohkelikko

Viistokujalla

Viesti Kirjoittaja Emily Cale »

//Tällä ekaluokkalainen ja kävinpä minäkin tänään Viistokujalla ostamassa sauvan//

Emily heräsi aamullaja oli innoissaan. Tänään hän menisi Lontooseen! Hän menisi mummonsa kanssa, sillä vanhemmilla oli töitä taikaministeriössä. Hetken päästä hän ja mummo olivatkin jo Viistokujalla. Mummo höpisi jotain sen tapaista kuin: Onpa tämäkin paikka muuttunut, sillon ku minä olin pikku tyttö nii... Mummo hieraisi silmiään paperiin jonka hän oli ottanut vanhasta käsilaukustaan. Emily ei jaksanut mummon höpinöitä vaan koitti katsoa minne kauppaan menisi. Viimeksi hän oli ollut Viistokujalla kun hänen isoveljensä Jonathan oli mennyt ensimmäiselle luokalle. Mummo näytti Emilylle suunnan ja pian he olivat kaupassa. Kaupan nimeä Emily ei tiennyt, sillä kyltti oli ollut tomun peitossa. Emily huomasi siellä vanhan naisen tiskin takana, ilma oli aika tunkkaista ja pian naismyyjä huomasi heidät.
-Kukas sinä olet, nuori tyttö? Nainen kysyi.
-Emily, Emily vastasi reippaasti.
-Jaa-a, olet varmaan ensimmäiselle luokalle menossa? Tylypahkaan?
-Joo, Emily sanoi kärsimättömänä.
-No tuleppas tännepäin niin kokeillaan mikä taikasauva sinut valitsee, mummo sanoi kun näki Emilyn ilmeen.
Emily ei voinut uskoa, että siinä hän nyt seisoi, ison hyllyn edessä. Hylly oli täynnä laatikoita, jotka sitten varmaankin sisälsivät taikasauvoja. Hetken päästä Emily oli jo kokeillut tosi monia sauvoja, eikä yksikään niistä ollut valinnut häntä.
-Mitä jos mikään näistä sauvoista ei valitse minua, Emily sanoi surullisena.
-Kärsivällisyyttä hyvä neiti, kylä se oikea sauva vielä löytyy. Kokeillaanpas tätä.. Tammea ja yksi yksisarvisen häntäjouhi.
Emily nappasi sauvan käteensä, Emily suuntasi sauvan kohti tyhjää seinää ja sauvasta tuli pitkä, tulivana. Emily jähmettyi hetkeksi.
-Tuntuuko se hyvältä? Se on näköjään valinnut sinut, vanha nainen sanoi hymyillen.
Emily seisoi hetken ihmetellen, mitä juuri oli tapahtunut. Sitten hän hätkähti:
-Joo, tää on mahtava sauva.. Emily sanoi vieläkin hämmentyneenä mutta silti todella onnellisena.

//(24.08.2015) Jaettu pelistä Kaapukaupoilla omaksi pelikseen, koska ei mitään kontaktia aiempaan peliviestiin ja eri pelipaikkakin. -Caine
Viimeksi muokannut Jesse Caine, 24. Elokuuta 2015, 14:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Peliketjun jako
Rohkelikko
Avatar
Lily Fintton
VIP
Viestit: 128
Liittynyt: 3. Heinäkuuta 2015, 19:41
Tupa: Puuskupuh

Re: Kaapukaupoilla

Viesti Kirjoittaja Lily Fintton »

//Ekaluokkalaisen viistokuja ostokset//

" Aah! Mahtavaa!" Hihkaisin, kun saavuin perheeni kanssa Viistokujalle.
" Mä lähden käymään Weasleyn Welhowitsissä ja siinä huispaustarvikeliikkeessä!" Isoveljeni Thomas sanoi ja lähti pois luotamme.
"No, tulehan Lily! Mennään ekaksi Säilä & Imupaperiin ostamaan sinulle kirjoja, äitisi käy sillä aikaa ostamassa sinulle sulkakyniä ja muita koulutarvikkeita!" Isäni sanoi.
Menimme sisään Säilä & Imupaperiin ja veimme listan koulukirjoista myyjälle, joka toikin ne pian minulle.
"Kiitos!" Sanoin ja maksoin koulukirjat.
Poistuimme liikkeestä ja suuntasimme ostamaan kaapuja.
"Jaha", muuan noita mutisi, kun mittaili minua.
Pian hän toi minulle kaavun ja sovitin sitä päälleni.
Se sopi hyvin. Isäni kävi maksamassa sen ja pari varakaapua, sekä talvikaavun.
"Isä, voinko saada jonkun lemmikin, kun Thomaksellakin on pöllö ja rotta?" Kysyin.
"No, mutta onhan meillä kotona kissa ja toinenkin pöllö, eikö ne riitä? Ja Thomas on ostanut ne itse!" Isä vastasi.
"Kiltti isä!" Anelin.
"No, olkoon menneeksi", isä vastasi.
"Juhuu!"Huudahdin ja painelin eläinkauppaan.
Katselin rupikonnia, rottia, kissoja ja pöllöjä, miettien mikä niistä olisi kiva.
"Minkäs haluaisit?" Isä kysyi.
"No, en ainakaan rupikonnaa!" Vastasin.
Thomaksen rotta puri aina minua, joten ei ehkä sitten rottaakaan.. Kissa tai pöllö siis.. Katselin eri pöllöjä ja yksi niistä sai minut haluamaan sen. Se oli pieni lehtopöllö naaras.
"Tuon minä haluan!" Sanoin ja osoitin lehtopöllöä.
Hetken päästä kävelin kaupasta ulos pöllö ja häkki mukanani.
"Oletko jo muuten päättänyt sille nimen?" Isäni kysyi.
"Joo, Shadow, koska näin sen varjon ennen sitä", vastasin.
Kaivoin taskustani pöllön namun ja heitin sen Shadowille.
"No, niin enää taikasauva!" Isä sanoi ja ohjasi minut sauvakauppaan.
Myyjä mittaili minua ja ojensi minulle sauvan, piikkipaatsamaa, ydin on lohikäärmeen sydänjuurta, 10 tuumaa ja soveltuu erityisesti kiroamiseen.
Hän ojensi sauvan minulle ja heti, kun kosketin sitä lämpö levisi kehooni.
"No, sehän löytyikin nopeasti!" Mies hihkaisi ja viittasi minut maksamaan.
Maksoin sauvan ja kiiruhdimme ulos kaupasta. Tapasin loput perheestäni ja lähdimme pois Viistokujalta.
2-luokkalainen Puuskupuh



Toisia hahmojani: Laura Alword & Euan Alword

Avatarin on piirtänyt Ciarán
Emily Cale
Taikuri
Viestit: 32
Liittynyt: 13. Heinäkuuta 2015, 11:27
Tupa: Rohkelikko

Re: Kaapukaupoilla

Viesti Kirjoittaja Emily Cale »

//Nyt kaikki muu on ostettu paitsi..//

Emily oli jo todella väsynyt, hän oli mummonsa kanssa viettänyt melkeimpä koko päivän Viistokujalla. Toki he välissä olivat käyneet syömässäkin.
-Nyt meillä on tarvittavat kirjat, kaapusi, varakaapusi, talvikaapusi, taikasauvasi, pari sulkakynää, mustetta ja kaikki, mummo sanoi.
-Mutta.. Emily sanoi hiljaa.
-Niin, kultaseni? Mummo kysyi.
-Se lemmikki, sinun vanha sarvipöllösi ei jaksa edes kuljettaa kirjeitä, tai ne eivät mene ainakaan nopeasti perille, Emily voihkaisi.
-No käydään tuolla lemmikkipuodissa, mummo sanoi.
Emily hyppeli iloisena lemmikkipuotiin sisään. Hän katseli kaikkia eläimiä eikä osannut vieläkään päättää.
-No, minkäs aiot ottaa? Mummo kysyi.
-En tiedä, mutta rupikonnat ovat menneet pois muodista jo satoja vuosia sitten, joten ei rupikonnaa, Emily sanoi.
Mummo naurahti hieman ja katsoi kun Emily taas poukkoili ympäri liikettä.
-Mummo, Emily sanoi.
-Niin?
-Voisinko saada pöllön? Ihan ikioman sellaisen. Sellaisen kauniin ja mukavan jolla voisin lähettää kirjeitä ystävilleni, Emily kysyi.
-No tottakai, mene valitsemaan vain, mummo sanoi ja naurahti taas kun Emily ryntäsi suoraa päätä pöllöjen luokse.
Emily katseli tarkasti jokaista pöllöä, eniten hän varmaan tutkaili tunturipöllöjä. Hetken päästä hän näki uljaan isokokoisen mutta herttaisen näköisen lumenvalkoisen tunturipöllön.
-Tuo minä haluan, saanhan sen mummo kiltti, Emily vinkui.
-Tottakai, kullannuppuni. Minä ostan sen sinulle, mummo sanoi.
Hetken päästä he olivat kadulla ja Emily kantoi isoa häkkiä jossa hänen uljas tunturipöllönsä seisoskeli.
-Kulta, sille pitää päättää nimi, mummo huomautti.
-Ai niin, sekin, Emily sanoi. Miten hän olikaan voinut unohtaa nii tärkeän asian!
-Nyt keksin! Sen nimeksi tulee Space! Emily hihkaisi pitkä mietinnän jälkeen.
-Miksi juuri Space? Mummo kysyi.
-Koska avaruus on niin ihmeellinen, niin mahtava, niin kaunis ja nimi on ylväs ja kaunis. Se sopii minun komealle urospöllölleni.
Ja pian he lähtivät Emilyn kotiin ja Space oli Emilyn mielestä maailman paras pöllö ikinä.

//Roolipelipisteet myönnetty tähän saakka. -Caine
Rohkelikko
Viestiketju Lukittu